30 Nisan 2016 Cumartesi

İçimdeki Kalabalık - Gamze Güller

Öykü okumayı çok seven biri olarak, yazarın ilk kitabı olan 'İçimdeki Kalabalık' ı keyifle okudum. 10 öyküden oluşan kitapta, beni en çok etkileyen veya beni içine alan diyebileceğim ilk üç öykü; 'Dağların Soluğu', 'Gel Pisi Pisi', 'Parkta' diyebilirim.                                         Bu öykülerden 'Dağların Soluğu', 2007 Yılmaz Güney Kültür ve Sanat Festivali Öykü Yarışmasında birincilik ödülü almış bir öykü zaten. 'Gel Pisi Pisi' isimli öyküsü de  2007 Özgür Pencere Edebiyat Derneği Kadın Öyküleri Yarışmasında mansiyon ödülü almış. 

Genel olarak yazarın öykülerinin en sevdiğim tarafı; hikayenin son ana kadar bir konu üzerinde ilerlerken, hikayenin sonunda beklemediğimiz bir olay veya durumla karşı karşıya kalmamız ve bu durumun nedeni, nasılı konusunda okuyucuya hayal kurma, kendine göre bir neden bulma, bir son çizme fırsatı tanıması. 

Yazar hemen hemen bütün hikayelerinde bir kadın sesini yansıtmış okura, bu rahatça hissediliyor. Genelde kadın erkek ilişkilerinin ağırlıkta olduğu izlenimi verdi bana.

'Dağların Soluğu' öyküsünden beğendiğim bir alıntı: 
"Hiç kalbinde kırmızı çiçekler açtı mı senin?, diye sormuştu bana eskiden beni çok seven biri, anlamamıştım. Bir gün aşık oldum, anladım. Beklemenin sahip olmaktan daha güzel olduğunu, kalbime dikenlerini batırıp da kanatanın aslında kavuşmak olduğunu keşfettiğimde, artık genç bile sayılmazdım."

Hikaye okuma zevkimin sonuna kadar tatmin edildiği bir kitaptı. Öykü okumayı sevenlere, sevmeyenlere tavsiye ederim.

Sayfa sayısı: 88
Yayınevi     : Dedalus
Basım yılı   : 2014


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder