23 Ağustos 2016 Salı

Toprak Ana - Cengiz Aytmatov



"Ey insanlar, dağların, denizlerin ardında yaşayan insanlar! Neden savaşıyorsunuz? Toprak mı istiyorsunuz? İşte toprak benim. Hepinizin anasıyım ben. Ve sizler benim önümde eşitsiniz. Kavgalarınızı değil, calışmalarınızı, dostluğunuzu istiyorum ben. Toprağa bir tane atın, ben yüz başak vereyim size. Bir çubuk dikin, bir ağaç yaratayım ondan. Sürü besleyin, yeşil çayırlar olayım göz alabildiğince. Evler kurun, ben duvar olayım onlara.Üreyin, çocuk yetiştirin, hepinizin sıcak yuvası olayım. Ben hepinizi kucaklayacak kadar sınırsızım" diyor Toprak Ana. 

Azıcık kulak verse insanoğlu, savaş mavaş kalmaz ortada. Yine çok etkileyici, iç acıtıcı bir kitap okudum. Küçük dev kitap desem yeridir. İkinci Dünya Savaşı'nın masum köylü halka olan yansımasına, dağılan ailelere, açlığa, özleme, yaşama mücadelesine, şahit oldum. Bir kadının, kocasını, oğullarını savaşa kurban verdiğinin acısını hissettim, aylarca yıllarca süren bir umut gördüm oğlunun ölmemiş olduğuna dair. Savaş bitip, köyden savaşa giden onlarca gençten sadece birinin döndüğü görüldüğü anlarda ağlamaktan helak oldum.

Kesinlikle tavsiye ederim.

Sayfa sayısı: 120
Yayınevi     : Elips Kitap
Yayın yılı    : 2012

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder