10 Nisan 2016 Pazar

Son Adanın Çocukları - Zülfü Livaneli

Beni çocuk romanında bile ağlatacak yazar zaten Livaneli'den başkası olamazdı. 😯😊 Kitap Livaneli'nin 'Son Ada' kitabının çocuk-genç versiyonu olarak yazılmış ama aşağı yukarı aynı olduğuna dair yorumlar okuduğum için, hem de Damla da okuyabilsin diye bunu almayı tercih ettim.                                                   Okurken, bahsedilen adayı kendi ülkemiz gibi düşündüm veya doğrudan dünyamız olarak da düşünülebilir. Doğanın dengesini bozup bir dünya nasıl mahvedilir, sonra da düzeltmeye çabalarken nasıl yok edilir, onun öyküsünü okuyoruz burada. İkna becerisinin gücüyle insanların nasıl köre döndüğü gibi bize çok aşina gelen (!) durumların da bu kötü sonuca olan katkısı bariz bir şekilde ortaya konmuş. 

Kitapta çocuğun dayısının anlattığı 'dağa kaçan adam hikayesi'ni buraya almak istiyorum:

"Adamı dağa doğru koşarken görenler, 'Aslandan mı kaçıyorsun?' diye sormuşlar. O 'Hayır!' demiş. 'Kaplandan, ejderhadan mı kaçıyorsun?' diye sormuşlar. O yine, 'Hayır,' demiş ve eklemiş, 'ben aslandan kaplandan korkmam.' 'Peki ozaman neden kaçıyorsun?' diye sormuşlar. 'Aptallardan kaçıyorum,' demiş adam, 'çünkü onlarla baş edemem.'
Kesinlikle tavsiye ediyorum, gayet büyüklerin de okuyabileceği bir tarzda. Bir de o kenarları renkli sayfaları yok mu, bayılıyorummm.. (Sayfa sayısı 197 ama biraz büyük karakterle yazılmış.)

Sayfa sayısı: 197
Yayınevi: Doğan Egmont
İlk baskı: 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder