4 Mayıs 2016 Çarşamba

Gezginname - Çimen Erengezgin


Hani bazı kitaplar vardır, okurken çok basit gibi gelir de, bir zaman sonra kendinizi sorgularken bulursunuz sayfaların arasında. Çetrefilli olaylar, entrikalar, karmaşık kurgularla boğuşmak istemezsiniz bazen, bir serçenin şeftali ağacıyla muhabbeti iyi gelir size o anlarda. Çünkü kendinizi dinleme fırsatını böyle sakin satırlarda bulursunuz.

Bir kişisel gelişim, yazarın tabiriyle 'kendi içine yolculuk' kitabı Gezginname. Ama öyle klasik 'şunu yapın, bunu yapmayın' tarzındaki bildiğiniz kişisel gelişim kitaplarına hiç benzemiyor. Kendi içine yolculuk süreçlerini öyle huzurlu hikayelerle gerçekleştiriyor ki, kişisel gelişim kitabı olduğunun farkına bile varmıyorsunuz ama içinize işliyor bu yolculuk çaktırmadan. 
Kitap Şeftali Ağacı, Yelkenli, Gezginname ve Lodosçu olarak dört bölüme ayrılmış. Birbirinden bağımsız hikaye gruplarıymış gibi hissedilse de kitabın sonunda sizi bir sürpriz bekliyor. Benim en çok Gezginname ve Lodosçu bölümleri hoşuma gitti. Ama genelinde okurken içime hep bir mutluluğun dolduğunu hissettim. Şeftali Ağacı ile hayata geliş amacımı düşündüm, Yelkenli ile özgürlüğe yelken açtım, Gezginname ile hayallerimle ve korkularımla yüzleştim, Lodosçu ile hayattan beklentilerime ümitle baktım. 

Anlatımı genelde fantastik bir tarzda, hayvanların, bitkilerin, doğanın kişilik kazanarak, insana yol gösterebildiği bir anlatımla yazılmış. Özellikle Gezginname kısmında sanki kendinizi Harikalar Diyarı'nda, Narnia Günlükleri'ndeki ormanda ya da Avatar'ın Pandora'sındaymış gibi hissedebilirsiniz. Dili çok sade ve neredeyse bir çocuğun anlayacağı açıklıkta yazılmış ama benim tavsiyem, sakin sessiz bir ortamda okumanız ve kendiniz için de bir farkındalık yolculuğuna fırsat tanımanızdır.

Hayatın her aşamasında hep bir beklentimiz vardır mutlaka, önemli olan mutlu bekleyiştir, anı yaşamak, andan zevk almak, geleceğe takılıp kalmamak, gelecekte varmak istediğimiz, mutlu olacağımız noktaya giden yolu da doğru değerlendirmek, anı kaçırmamak.

Bir alıntı yapmak istiyorum:
"..Hayatımız boyunca bazı acılar da yaşayacağız elbette. Bu acıların bizi esir etmesine engel olan tek şey ise direnmemek. Kabul edip affettiğin zaman direnmeyi bırakır ve hissettiğin acılardan özgürleşirsin. O zaman sen bile anlamazsın, canının neden bu kadar yandığını."

Yazarın kendi farkındalık yolculuğunu bizimle paylaştığı bu kitabın her yaşta insana faydalı olacağını düşünüyorum.

Sayfa sayısı: 199
Yayınevi     : Yitikülke yayınları
Basım yılı   : Şubat 2015

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder